שער לנגישות חברתית
ולהשתתפות שוויונית.



להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


דף הבית >> טיולים >> טיול טבע מדהים בארה"ב - אביב 2017
 



 
 
טיול בארה"ב - מאי-יוני 2017

ד"ר גבריאלה עילם

טיול באזורים עם טבע מדהים:
פארק ילוסטון, מרחבי מדינת ויומינג, גן האלים בקולורדו


 
אנחנו (בן זוגי ואנוכי) אוהבים לטייל במקומות שלא הכרנו, כאלה שיש בהם טבע מרהיב וגם בערים ויישובים מעניינים מבחינת המיקום, האדריכלות והתרבות.

כדי שנוכל להגיע ביחד וגם ליהנות, הטיולים שלנו חייבים להיות נגישים גם לכיסא גלגלים (שבו אני משתמשת). 

הטיולים האלה שלנו הם עבורי משב רוח רענן בשגרת החיים ואין לי כל ספק שהם מרחיבים את הנפש את הנשמה ואת הדעת.


בשנים האחרונות טיילנו במקומות ואזורים שונים בארה"ב. עולם ומלואו שאותו עדיין לא מיצינו.

הטיולים שלנו בארה"ב הם שעור חשוב ומעמיק על המשמעות המעשית של נגישות לאנשים עם מוגבלות. עבורי זוהי פריצת דרך בתחום הנגישות הן מהבחינה המקצועית והן מהבחינה האישית.

יש נגישות גם לאדם המתנייע בכיסא גלגלים באזורים מרכזיים של מסחר, מוזיאונים, מרכזי תרבות, ופארקים ציבוריים בתוך הערים הגדולות וגם באזורי תיירות ופארקים בטבע שהם מדהימים מבחינת היופי ומבחינת תופעות הטבע שבהם.

בכל מקום יש גישה ונגישות שמאפשרת ומסייעת לכל המטיילים עם וללא מוגבלות לטייל וליהנות ביחד ובו בזמן מסייעת לשימור הטבע מפגיעה. 


בן זוגי יעקב קורא לזה "טבע מתורבת".

ב
ישראל שלנו אכן יש בשנים האחרונות התקדמות מסוימת בנגישות כך שאפשר כיום להגיע ליותר מקומות מאשר בעבר גם בכיסא גלגלים. אלא שמקומות רבים עדיין אינם נגישים או שהם נגישים חלקית. 

ישנם מקומות ציבוריים רבים שמצהירים עליהם כנגישים, אך למעשה הם אינם נגישים ואדם המתקשה בהליכה או מתנייד בכיסא גלגלים אמנם יכול איכשהו ובמאמץ רב להגיע אליהם או לשהות בהם, אך המקום מאד לא נוח, לא מכבד ולא מכובד.

לכן בחיי היומיום אני משתדלת מאד להימנע מלקבוע פגישות במסגרת העבודה ובכלל.
לפני כל פגישה עלי לשאול שאלות על נתוני הנגישות במקום או במשרד שבו אמורה להתקיים הפגישה. חלק מהשאלות האלה מביכות והתשובות לרוב כלליות ולא מספיק מדויקות. גם כשאומרים לי שהמקום נגיש, לעתים קרובות, קרובות מדי, הנגישות היא חלקית ומחייבת אותי להרבה מאמצים מיותרים.
התשובות הלא מדויקות אינן תמיד באשמת המשיבים. זוהי תוצאה מכך שגם מה שלמעשה נגיש חלקית (בערך נגיש) מוצהר כנגיש.

בשנים האחרונות מאז שאני כולי מושקעת בתחום הנגישות (בחיי העבודה, בהתנדבות ובחיי הפרטיים), אני מאד נפגעת ונעלבת בכל פעם מחדש מהמצב הזה שהופך את האפשרות להיות חלק בלתי נפרד ותורם בחברה, לבלתי אפשרית בפועל. 


אז מה חשוב לי/לנו כדי שהטיול יהיה מוצלח ומהנה?

- המסלול: אנחנו מתכננים את המסלול ע"י קריאה באינטרנט, ספרים, מפות עם סימוני כבישים יפים (מפות AAA ניתנות לרכישה בארץ ב"ממסי") וקצת סיפורים של מטיילים אחרים ככל שאלה מתאימים ליכולת שלנו ולמה שאנחנו אוהבים לעשות.
בודקים מידע באינטרנט על נגישות לאדם בכיסא גלגלים במקומות שרוצים לצאת מהרכב ולטייל בהם כגון: מסלולי הליכה בפארקים, תצפיות נוף לאורך הדרכים שיש אפשרות גישה אליהן בכיסא גלגלים, מדרכות בסביבה עירונית שאנחנו מתכננים לטייל בה ברגל, מוזיאונים ועוד.

- טיסה בתנאים נוחים לנו עד כמה שאפשר: בשדה התעופה ובמטוס.

- נוחות הרכב שאנו שוכרים: אנחנו שוכרים מראש רכב שיהיה נוח לנהיגה ליעקב, נוח לכניסה, ליציאה ולישיבה בשבילי, נוח להכנסה ולהוצאה של כיסא הגלגלים. בתחנה להשכרת הרכב בשדה התעופה אנחנו בודקים היטב את נוחות הרכב שאנחנו מקבלים.

- התנאים הפיזיים בדרך, החל משדה התעופה ולקיחת הרכב ובהמשך בדרכים, בכבישים ומקומות נגישים לעצירה בדרך, נגישות במקומות שנרצה לבקר בהם במוזיאונים פארקים וגנים נגישים ונוחים גם למי שמתנייד בכיסא גלגלים, בתי קפה ומסעדות נגישים בדרך, נגישות של חנויות במרכזי קניות כדי שנוכל להסתובב בהם וליהנות (לא חייבים לקנות).

- תנאים פיזיים נוחים בבתי המלון: מהחניה כל הדרך עד לחדר שלנו במלון. חדר נגיש ונוח. דרך נגישה מהחדר שלנו במלון אל השטחים הציבוריים כגון לובי, חדר אוכל או מסעדה וגם שטחי חוץ שאפשר ליהנות מהם כגון גינה, בריכה חיצונית (אם יש).

אנסה לשתף אתכם בטעימות קלות מהטיול האחרון שלנו, בתיבול של חוויות אישיות לפי מה שחשוב לי כדי שטיול כזה יהיה עבור מהנה ומשמעותי באמת.

את התיאורים ריכזתי מתוך רשימות שלי במהלך הטיול ובעיקר מהודעות ווטסאפ ששלחתי לאחותי ולילדים. 

כדי להשאיר מספיק מקום למבחר תמונות חילקתי את סיפור הטיול הזה ל - 4 פרקים:

פרק 1 - מהעיר דנבר שבמדינת קולורדו דרך מדינת ויומינג לפארק ילוסטון
            Denver, Colorado --> Wayoming --> Yellowstone Park

פרק 2 - טיול בפארק ילוסטון
            Yellowstone Park

פרק 3 - מפארק ילוסטון דרך מדינת ויומינג לקולורדו ספרינגס
            Yellowstone Park --> Wayoming --> Colorado Springs

פרק 4 - קולורדו ספרינגס, גן האלים וחזרה לדנבר
            Colorado Springs --> Garden of the Gods --> Denver, Colorado

 



 
 
[Top]
לייבסיטי - בניית אתרים